Bu yazıda XNA Game Studio 4.0 ile oyun geliştirmeyi öğreneceğiz.Bu bilgileri MS yaz okulunda Engin Polat'ın XNA dersinde öğrendim :)
XNA de graphicdevice devamlı backbuffer ve front bufferi swap ederek oyunun sürekli imiş görünmesini sağlar bir sonraki sahne back buffere çizilir sırası geldiğinde backbuffer front olup ekranda gözükür bu esnada backbufferde yine başka bir kare çizilmektedir.Oyunların genel akışı ise aşagıdaki biçimdedir:
İlk oluşturacağımız oyun için Visual Studiodan yeni bir game project açalım karşımız iki proje çıkacaktır.Oyunun kendi projesi ve Content Projesi ,Content projesi oyun içeriklerini (ses,resim model vb) barındırır.Bu iki proje birbirine content reference ile bağlıdır.
Contente oyunumuz için seçeceğimiz arkaplanı ve futboltopu resmini ekleyelim.Sonuç olarak aşagıdaki gibi klavye tuşaları ile hareket edebilen bir futbol topu çizmeyi hedefliyoruz.
Content resimleri yükledikten sonra istediğiz resmin üzerine tıkalyarak sağ altta oluşan properties kısmından Asset Name yi yani oyun kodlarken ulaşacağımız ismi dilediğimiz gibi değiştirebilirz.
Game1 sınıfın constructorudur ,Game sınıfından türemiştir. Bu alanda bir sonraki sayfada yer alan kodlamalar ile çeşitli ayarlamalar yapabilirz.
Şimdi oyun için değişkenlerimizi tanımlayalım,texture,vector,graphicdevice vb.
Oyun elemanları ile ilgili ilklendirme ve imagelerin yuklenmesini aşagıdaki alanlarda yapmalıyız.
Oyunun update kısmında bir keyboard state tanımlayark top kontrolünü sağlayabilirz.
Burda amaç sağ ve sol tuşlarda topun dönmesini,yukarı ve aşagı tuşaların abasıldığında ise topun buyukluğunun değişmesini sağlamaktır bu nedenle Left ve Right tuşları için yukardaki gibi bir tanımlama yapılırken Up ve Down tuşları için aşagıdaki sekilde bir kodlama gerekir.
Son olarak draw metodu ile oyun ekrana çizdirilir.
Uygulama kodu BURADA.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder