Bu oyunumuz içerisinde hareketli arka plan ve spritesheet barındıracak.Bu oyunu ben windows phonede yaptım aynı kodlarla hiç bir sorun olmadan bir Windows Game projesi ilede çalışabilir.Bu bilgileri yaz okulunda Engin Polat'ın XNA dersinde öğrendim :)
Resimdeki gibi hareketli (sürekli olarak kayan )bir arkaplan ve üzerinde hareket eden bir at oluşturalım.
Aşagıdaki arkaplanı ve spritesheeti contente yukleyelim:
Hareketli arkaplan için iki arkplan tanımlanır ve bir arka plan ekrandan çıktığında diğeri kaldığı yerden devam eder bu şekilde süreklilik sağlanabilir.Spriteshhetler ise belli bir standarta gore oluşturulduğu için örneğin her bir at resmi 55x55 pixel olsun 55 pixelde bir atlayıp görüntüyü ard arda basarak atı koşuyormuş gibi çizdirebilirz.
Oyunla ilgli tanımlamalarımız:
Oyunun Update metodu:
Oyunun Draw metdodu da tamamlanarak hareketli arka plan ve spritesheet yardımı ile koşan bir at elde etmiş oluruz.
Uygulama kodu BURADA.
Uygulama kodu BURADA.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder